7 regler dine e-poster må følge

Email markedsføring

Når du sender markedsføring e-post, sørg for at du følger disse sju retningslinjene slik at du ikke ender opp på feil side av loven.

Som e-postmarkedsfører må du overholde lover som ble satt på plass for å beskytte forbrukerne. Selv om det kan være fristende å kjøpe en liste over e-postadresser og bare begynne å sende meldinger til alle på den listen, er dette en dårlig ide av noen grunner. For det første kan du bryte loven. For det andre kan du skade sjansene for at fremtidige e-postmarkedsmeldinger kommer inn i folks e-postinnboks, inkludert innbokser som tilhører dine egne kunder. Bunnlinjen er at dine handlinger som e-postmarkedsfører kan påvirke leveransen av e-posten din i dag og i fremtiden.

Den viktigste loven du trenger å vite og følge i USA er CAN-SPAM Act fra 2003. Denne loven gjelder for alle former for kommersielle e-postmeldinger, og ikke bare kommersielle e-postmeldinger sendt i bulk til lister over personer. Hva gjør en melding kommersiell? Det er ikke klart definert i loven, men det er sannsynligvis bredere enn du tror. En kommersiell melding trenger for eksempel ikke å markedsføre et produkt eller en tjeneste direkte til meldinger som anses som kommersielle. Selv meldinger som fremmer innhold, «noen elektroniske på et kommersielt nettsted – for eksempel et blogginnlegg, gratis e-post, e-postmelding, pedagogisk artikkel eller opplæring – vil bli vurdert som kommersielt siden de indirekte markedsfører selskapet.

Kostnaden for manglende overholdelse kan være svært høy, spesielt siden du kan bli belastet straffer for hvert separat e-brudd på opptil $ 40,654. Videre, hvis dine e-postmeldinger bryter med andre lover, for eksempel de som er relatert til villedende reklame, kan du møte enda flere bøter eller strafferettslige sanksjoner, inkludert fengsel.

Det er sju primære krav til CAN-SPAM-loven. Følgende er en grunnleggende forklaring på hvert av hovedkravene. Hvis du alltid tar feil på siden av forsiktighet og antar at meldinger sendt fra firmaet ditt er kommersielle annonser eller kampanjer (selv om de ikke direkte annonserer eller markedsfører et produkt eller en tjeneste), bør du være trygg.

Relatert: 10 lover av sosiale medier markedsføring

Header informasjon. Overskriftsinformasjonen i meldingene dine må ikke være falsk eller villedende. Dette inkluderer informasjonen i meldingsfeltene «Fra», «Til» og «Svar til» samt rutefunksjonen. Med andre ord, dine meldinger bør nøyaktig identifisere både personen og virksomheten som startet meldingen. Videre bør topptekstinformasjonen inneholde opprinnelsesdomene (som vanligvis er bedriftens webdomene) og ekte e-postadresse.

Emnefeltet. Emnelinjen i e-postmeldingene dine må gjenspeile det sanne innholdet i meldingen. Ikke prøv å skjule hva meldingen handler om med en smart emnelinje. I stedet bør emnelinjen tydelig forklare hva mottakeren vil få når de åpner meldingen. Begge unøyaktige og vage emnelinjer kan få deg i trøbbel.

Annonsevarsel. Du må identifisere at meldingen er en annonse eller reklame i naturen. Den gode nyheten er at CAN-SPAM-loven gir stor fleksibilitet når det gjelder hvordan du avslører denne informasjonen. Det viktigste å forstå er at et sted i meldingen din, må du påpeke at meldingen din er salgsfremmende (selv om den er indirekte salgsfremmende) eller en annonse. Ikke la noe rom for forvirring her.

Plassering. Du må inkludere din fysiske adresse i dine meldinger. Dette må være din gyldige postadresse, noe som betyr at det kan være din gateadresse eller en postboks boks registrert hos den amerikanske posttjenesten. Det kan også være en privat postkasse som du har registrert hos et mottakskontor for kommersiell post, men sørg for at byrået ble etablert under posttjenestebestemmelser, eller det vil ikke oppfylle kravene i CAN-SPAM-loven.

Avmeld opsjon. Dine meldinger må inneholde en enkel og åpenbar måte å opprette abonnement på, hvis mottakerne ønsker å melde fra å motta e-postmeldinger fra deg i fremtiden. Du kan ikke opprette betingelser for å velge bort, for eksempel å kreve at en person betaler et gebyr eller gir personlig identifiserbar informasjon bortsett fra en e-postadresse. Videre må opptaksprosessen ikke kreve at en person skal gjøre mer enn å sende en svarmelding eller besøke en nettside. Hvis du sender flere typer meldinger (for eksempel nyhetsbrev, produktoppdateringer og så videre), kan du tilby en måte for folk å velge hvilke typer e-postmeldinger de ønsker å velge bort fra å motta fra deg. Du må imidlertid også sørge for at de ikke kan motta alle meldinger fra deg.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *